מהי פסיכולוגיה של ביטחון עצמי?

פסיכולוגיה של ביטחון עצמי נותנת מענה כולל ולצמיתות לכל הבעיות הקשורות לדימוי עצמי, חוסר ביטחון והערכה עצמית נמוכה.

חשיבותה של פסיכולוגיה של ביטחון עצמי נובעת מהעובדה שתחושות חוסר ביטחון ו/או ערך נמוך, הינם בשורשם של קשיים רבים כמו חרדה חברתית, דיכאון, חרדות, הפרעות אכילה, ואף "תקיעות" בהתפתחות רוחנית.

מהי פסיכולוגיה טרנספורמטיבית?

רבים מתנסים בטיפולים מגוונים המבטיחים לשפר את איכות חיינו. אך בד"כ למרות שיפור מסוים נשארת תחושה שמשהו בסיסי לא נרפא לחלוטין.

בניגוד לכך, פסיכולוגיה טרנספורמטיבית מביאה לשינוי עמוק וכולל מאחר והיא מורכבת מהיתרונות של הרבה שיטות טיפול. אורן חילץ את היהלום משיטות רבות ויצר שיטה חדשה יעילה ביותר.

צרו קשר

לשיחת יעוץ טלפוני ו/או לקביעת פגישת הכרות ללא התחייבות, מלאו פרטים ולחצו על שלח/י.
050-6933335

שאלות ששואלים

ישנן הרבה סיבות אפשריות היכולות להסביר מדוע טיפול פסיכולוגי לא הביא לתוצאות הרצויות. אך הסיבה המרכזית הינה שהגישות הקונבנציונאליות לא פותחו במיוחד כדי לפתור בעיות של ביטחון והערכה עצמית, והן אינן מטפלות בקשיים אלו בצורה ממוקדת וכוללת.

ישנם טיפולים ארוכי טווח, שמדברים בהם במשך שנים, על איך מה שקורה איתך כיום, מושפע מאירועי עבר, וטיפולים קצרי מועד שלומדים לתקן את החשיבה ולהפוך אותה לחיובית יותר או ליצור מומנטום חיובי בעזרת צעדי התקדמות קטנים.

רוב הטיפולים המעמיקים אינם נותנים כלים פרקטיים וממשיים, ולמרות שטיפולים אלה מגבירים מאוד את המודעות העצמית, לרוב לא מתרחש במקביל, השינוי הרגשי העמוק והרצוי (להרגיש שווה וחזק!) . גם בטיפולים בהם מוענקים כלים פרקטיים, חסר פתרון רגשי שורשי (שמחזיק בלי החיזוקים התמידיים של המטפל). לכן רבים מתקשים להשתמש בכלים הרבים שהם קבלו בטיפולים כאלה, לאורך זמן.

לחץ/י כדי לקרוא עוד על איך פסיכולוגיה של ביטחון עצמי פותרת לעומק ובאופן פרקטי ולצמיתות חוסר ביטחון והערכה עצמית נמוכה

רבים חשים שבעיותיהם הינן בלתי ניתנות לפתרון. זאת במיוחד לאחר טיפול שנמשך זמן רב ולא הביא למענה מלא ועמוק של הבעיה.

בפועל בעיות נוצרות ברגע בודד או בכמה רגעים בודדים. גם הפתרון קורה ברגעים בודדים. למעשה קשיים של שנים רבות יכולים להתמוטט כמגדל קלפים ברגע. מה שמאפשר רגעי ריפוי כאלה (במסגרת תהליך טיפולי קצר יחסית) הינה מיומנות בהגעה ללב הקושי מחד וגישה המטפלת בכל החלקים של הפאזל המרכיב את הקושי מאידך. פסיכולוגיה טרנספורמטיבית עובדת בדיוק כך.

כדי שאוכל לוודא שהשיטה אכן מותאמת לבעייתך הספציפית אנחנו נשוחח טלפונית לפחות חצי שעה (ללא תשלום). במידה ומהצד שלי אדע בוודאות שנוכל לפתור את בעייתך לחלוטין ולצמיתות, אזמין אותך לפגישה באחריות מלאה כך שאם בסיומה לא תרגיש/י שהפגישה הראשונה הזו עזרה לך בצורה משמעותית מאוד, אחזיר את התשלום בצורה הנעימה ביותר, שכן למרות שאני מקיים שיחות שנועדו לוודא התאמה, ייתכן שבכל זאת אטעה, ואין עם זה שום בעיה ושום אי נעימות. אני לא מרגיש נוח, ולא מעוניין בתשלום, ממי שלא עזרתי לו בצורה משמעותית!

אפשר להתרשם ממה שהטיפול יכול לתת לך בדף ההמלצות

רוב האנשים שואלים את עצמם את השאלה הזו כדי לנסות להבין האם יש להם אפשרות אמיתית להפוך לאנשים עם ביטחון עצמי גבוה וחזק. הם מניחים שאם ביטחון הוא תכונה בסיסית, אז או "שיש להם את זה", או שלא.

ראשית החדשות הטובות: ביטחון עצמי אינה תכונה בסיסית ואינה תכונה כלל, ובהחלט אפשר להגיע למקום שבו אתם חווים את עצמכם ולפעלול בעולם, מתוך מקום של ביטחון עצמי גבוה ועוצמה.

יחד עם זאת יש שני סוגים של חוויה של ביטחון: בסיסי (יש אותו לכולם גם אם הוא כרגע נסתר ממך) ונרכש שמתפתח כל החיים. פסיכולוגים פסיכותרפיסטים ומאמנים רבים שעוסקים בתחום של ביטחון עצמי וערך עצמי, אינם מטפלים בשני הסוגים הללו בנפרד, כחלק מטיפול מאוחד, ולכן הם אינם מצליחים לפצח לעומק את קשיי מטופליהם .

בפועל רק עבודה מעמיקה בשני המישורים הללו במקביל מביאה לפתרון ממשי ויכולה לתת מענה כולל לקשיים הקשורים בחוסר ביטחון עצמי והערכה עצמית נמוכה.

לפסיכולוגיה הקונבציונלית כמו לפסיכולוגיה אלטרנטיבית או פסיכולוגיה רוחנית יש יתרונות, כל אחת מהן שמה דגש על חלקים אחרים של האדם. בעידן הניו אייג החלה פריחה של רפואה ופסיכולוגיה רוחנית ואלטרנטיבית, המקבלות את השראתן מתורות מזרחיות שונות.

תורות אלו מפנות את תשומת הלב לשלמות של האדם ולצורך להתייחס אליו באופן יותר הוליסטי. כך מושגים כמו פסיכולוגיה של גוף נפש נולדו  ונוצרו גישות רבות.

חשוב להבין שהטענות בדבר ההוליסטיות של הטיפולים הללו מטעות רבים מאחר ואין ספק שלתובנות של פסיכולוגיה מערבית מודרנית יש ערך עצום בהבנת נפש האדם – גם אם הן חלקיות בלבד.

רק גישות המעמיקות הן לתוך פסיכולוגיה מערבית והן לתוך פסיכולוגיה מזרחית הינן "הוליסטיות" באמת. פסיכולוגיה טרנספורמטיבית כוללת בתוכה גישות רבות מהפסיכולוגיה המערבית והמזרחית כאחת.

השאלה האם בטיפול עלינו להתמקד בעבר או בהווה מעסיקה רבים. אלה המאמינים בגישות מסורתיות כמו הגישות הניו-פרוידיאניות וגישות של יחסי אובייקט מציעים להתמקד באופן בו התנהלו היחסים עם דמויות מפתח לאורך ההתפתחות, בשלבים המוקדמים של החיים. המטרה במיקוד כזה הינה לחשוף את המנגנונים המפעילים אותנו גם היום.

גישות רבות אחרות, כמו פסיכולוגיה קוגניטיבית-התנהגותית (CBT),אימון ותפיסות ניו-אייג'יות, מדגישות את החופש המצוי בכאן ובעכשיו, ושעלינו להתמקד ברגע הזה ובכוחות שיש בנו כבר עכשיו. הן מציעות דרכים שונות לכך, החל ממיקוד תשומת לבנו בדפוסים מנטליים רגשיים והתנהגותיים שאנו פועלים מתוכם כרגע – כדי שיהיה בכוחנו לשנות אותם – ועד למדיטציה עמוקה.

למעשה רק פרספקטיבה המכילה את כל האמיתות החלקיות של הגישות השונות יכולה לתת פתרון אמיתי וארוך טווח לקשיים שמטרידים אותנו. זהו כמובן ההיגיון הבריא אך לא קל למצוא טיפולים עם פרספקטיבה כזו, הן בקרב הטיפולים הקונבציונליים והן בין הטיפולים ההוליסטיים יותר שבניו אייג'.

אורן צוריאנו | 20 שנות התמחות

אורן

מטרת המפגש בינינו היא מצד אחד , לעזור לך לגלות את רצונך האמיתי והעמוק בחייך. להביא את חלומותיך לקדמת הבמה, לעזור להביא אל תוכם בהירות וכוונה. מצד שני , לראות יחד כיצד להשתחרר, באופן העמוק והיעיל ביותר, מכל מה שמונע את הגשמתם (ואת הגשמתך) ברמה רגשית גופנית ומנטאלית.

הרשמו לאתר וקבלו את חוברת המחסומים

חוברת המחסומים לתקשורת מקרבת ואפקטיבית

ציטוט על ביטחון עצמי

ביטחון עצמי אינו תכונת אופי ואינו מגדיר את מי שאת/ה. ביטחון עצמי הינו התחושה הטבעית שהינך שווה כמו כל אחד אחר ללא קשר לחסרונות ויתרונות. ביטחון עצמי ששואבים מיכולות וממיומנויות הינו חשוב ביותר אך אינו יכול להחליף ריפוי רגשי עמוק (שאפשרי לכל אחד) בתחושת ערכו העצמי הבסיסי.

מה חדש?

מדריך לפיתוח ביטחון עצמי

במדריך לפיתוח ביטחון עצמי תוכלו למצוא תובנות רבות על דימוי עצמי, חוסר ביטחון וערך עצמי נמוך ועם הבטחה להמשיך ולגדול ולהוות מקום רחב ועמוק של השראה, עבור אנשים שאוהבים ללמוד לבד. לכניסה למדריך לחץ/י >>