מדריך לפיתוח בטחון עצמי - חלק ג'

equel

כולם שווים, אבל אין שווים יותר?

עוד מימי בי"ס כולנו רצינו להיות בין המקובלים בין אלה "הנחשבים". רבים ממשיכים לחוש כמיהה עמוקה ומייסרת להשתייך ל"קבוצת השווים באמת". הם מרגישים שרק אם הם יהיו יותר טובים מכולם הם יוכלו להרגיש בעלי ערך.

למעשה הכמיהה הזו נפוצה הרבה יותר ממה שנדמה, והרבה מהביקורתית שלנו שמופנית כלפי אנשים אחרים נועדה להעניק לנו תחושה שאנו טובים מהם על מנת ליצור בתוכנו תחושה שאנחנו טובים מכולם (או טובים מהרוב) באיזו שהוא מובן – שוב מתוך אותה הרגשה (נסתרת בד"כ), שרק כך אנחנו מרגישים שווים.


בד"כ אנחנו לא נרשה לעצמנו ממש להגיד (לעצמנו ולאחרים) שאנחנו טובים מכולם כי בחברה שלנו זה מסמל התנשאות או דווקא נחיתות, אך מי שמשקיע הרבה אנרגיה בלבקר אחרים (באופן גלוי או בראשו בלבד) למעשה מנסה לבדל את עצמו, ולהרגיש יותר ויותר, שהוא טוב מאחרים.

לחץ/י להמשך

ציטוטים פסיכולוגיה של ביטחון עצמי
quote dreamstime_xs_56014660

"יש רק שני דברים שמעניקים ביטחון עצמי ואין להם שום קשר לעוצמה פנימית או חוזק פנימי והם: לדעת איך להתמודד בסיטואציה הנתונה ולא להיות נגד עצמנו. זהו"

"לכולם אכפת מה חושבים עליהם. אם הבוסים או הלקוחות שלכם לא יחשבו שאתם מקצועיים או אחראיים – לא תרוויחו כסף, אם החברה שסביבכם לא יחשבו שאתם מעניינים, כייפים ושאפשר לסמוך עליכם – תהיו לבד, אם בני זוג פוטנציאלים לא יחשבו עליכם דברים טובים תהיו לבד/בלי סקס. אז אל תהיו מוטרדים מכך שאיכפת לכם מה חושבים עליכם להיפך דעו שאתם אנשים מודעים ורציונליים"

"האנשים הכנים ביותר ובעלי המודעות גבוהה ביותר לעולמם הפנימי הם מקבוצות האנשים הסובלים מהכי הרבה חוסר ביטחון והערכה עצמית נמוכה, וזאת אלא אם כן הם רואים דרך המסכות והעמדות הפנים של הסובבים אותם"

liar

למה אנו מרגישים שאנו משקרים לעצמנו גם כשאנו חושבים על עצמנו משהו אמיתי?

אחד מהדברים המבלבלים והמייאשים ביותר עבור אנשים הסובלים מתחושות ערך עצמי נמוך או חוסר ביטחון עצמי הינו שהם אינם מצליחים להרגיש שהמחשבות החיוביות שלהם על עצמם הינן באמת נכונות.

גם אלא שמבינים שהכל בסדר איתם ושאין בהם כל פגם אמיתי חשים שהם משקרים לעצמם וזאת גם כאשר הדברים שהם חושבים על עצמם נכונים ומדוייקים. תופעה זו נגרמת משילוב של גורמים והבנתם יכולה לשחרר אתכם מהסבל המיותר הזה.

כדי לקרוא ולהעמיק בגורמים אלו לחץ/י כאן

coming soon

בקרוב על ערך עצמי וביטחון עצמי

מה הקשר בין המראה לביטחון עצמי?

ביטחון עצמי על פי סוזן ג'פרס הסופרת של רב המכר:  "Feel The Fear And Do It Anyway"

ביטחון עצמי במערכות יחסים זוגיות

warning

מלכודת ערך עצמי נמוך – זהירות!

לעיתים קרובות אנו מתבלבלים בין כמה קל אנו מצפים שיהיה לנו בחיים ואיזה מאמץ יידרש מאתנו על מנת להצליח ולהגשים את חלומותינו, לבין כמה זה "לגיטימי" ומותר שנחוש ערך עצמי.

לחצו כדי לקרוא כיצד לזהות ולהיזהר ממלכודת נפוצה זו לתחושת ערך עצמי

why

אני מבין הכל, מדוע איני מצליח להשתנות?

רבים חשים שהם מבינים את עצמם, שהם מבינים את ההשפעות של החברה שסביבם עליהם, שהם מבינים את הטעויות שלהם ובכל זאת הם אינם מצליחים להשתנות.

רבים אף אומרים שהם יודעים במאה אחוז שהם שווים ובעלי ערך ועם זאת הם ממשיכים לפעול ממקום שהם אינם מעריכים את עצמם והם אינם מבינים מדוע. הם חשים בכוח מסתורי הפועל עליהם מעבר להגיון.

אחת הסיבות המרכזיות לתופעה זו הינו שברוב המקרים קיים פער שקשור למבנה המוח בין מה שאנו יודעים ומבינים לבין מה שאנו מרגישים.

לחץ/י כדי להמשיך ולקרוא מה נדרש על מנת לסגור את הפער הזה ולחיות כפי שאנו יודעים שמגיע לנו.

fight

הישרדות מודרנית – הקרב על הערך העצמי

גם כאשר בני אדם אינם סובלים מערך עצמי נמוך ברמה שהם עשויים להתעניין בטיפולים מתאימים, מתחת לפני השטח רוב האנשים מופעלים ע"י הצורך להשיג, לשמור או להגדיל את תחושת הערך העצמי שלהם מה שגם מחולל מאבק מתחת לפני השטח.

כאשר תלמדו לזהות שמה שעומד מאחורי ויכוחים, דעות, מוטיבציה מוגזמת להצלחה ולהישגיות הינו חסך או צימאון קולקטיבי עצום בתחושת ערך עצמי, יהיה לכם קל יותר לא לחוש רגשי נחיתות מול האנשים "החזקים" שאתם מרגישים חלשים מולם.

זאת מאחר ותוכלו לראות שהם בעצם נאבקים כמוכם להרגיש בעלי ערך וזקוקים נואשות לגרום לכם להרגיש חלשים כדי שהם יוכלו לחוש חזקים.

ראיה בהירה כזו תאפשר גם משהו חשוב בהרבה, תוכלו להיפתח למה שמעניין אתכם הרבה יותר, עמוק עמוק בלבכם:

מי הייתם אם לא הייתם חשים שעליכם להיאבק על מקומכם?

מה באמת הייתם רוצים לעשות בחייכם ומה היה מעניק לכם משמעות בחייכם אם לא היה לכם שום צורך להרגיש שווים או חשובים יותר מאחרים (או לא פחות חשובים מאחרים)?

לחץ/י כדי להמשיך ולקרוא על קרב ההישרדות המודרנית

two

שני השלבים הקריטיים של ערך עצמי נמוך וביקורת עצמית:

אחד המפתחות החשובים ביותר, עבור רבים, לריפוי פצעי ערך עצמי הינו הבנת התהליך שבו בעית ערך עצמי נמוך מתפתחת. ללא בהירות ביחס לתהליך זה רבים עלולים למצוא עצמם בטיפולים במשך שנים, אוספים אין סוף כלים, תובנות וניסיונות ריפוי ועדיין להיוותר לכודים במעגל אכזרי של ביקורת עצמית וייאוש.

לחץ/י עלמנת להמשיך ולקרוא על שני השלבים של ערך עצמי נמוך וביקורת עצמית