איך מתבצע טיפול פסיכולוגי באינטרנט?

טיפול פסיכולוגי באינטרנט בא בצורות רבות ומגוונות, מטיפול בעזרת שיחות וידאו, דרך צטים ועד שימוש במיילים.

 

טיפול פסיכולוגי באינטרנט – האם זה עובד?

בשנים האחרונות שאלה זו נחקרת יותר ויותר והמחקרים מצביעים על כך שטיפול פסיכולוגי באינטרנט בהחלט מצליח. המחקרים מצביעים על כל שטיפול בשיחות וידאו מצליח גם מבחינת יכולת אבחון הבעיה וגם מבחינת הטיפול עצמו.

כדי להשתכנע בכך אפשר לקרוא את המסקנות של האיגוד האמריקאי לטיפול רפואי מרחוק שערך סקירה מקיפה של כל המחקרים הרציניים שבדקו את האפקטיביות של טיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים בשיחות וידאו.

עם זאת הדרך הטובה ביותר לבדוק אם טיפול פסיכולוגי באינטרנט עובד בשבילך הינו פשוט לנסות מספר פגישות ולראות אם אתם מרגישים בנוח בפורמט הזה.

 

טיפול בפסיכולוגיה של ביטחון עצמי – שיחת וידאו בסקייפ או בטלפון

הטיפול בפסיכולוגיה של ביטחון עצמי מותאם ביותר גם לטלפון וגם לשיחות וידאו באינטרנט.

למרות היתרונות הברורים של הפגישות האישיות בקליניקות הפיזיות, רבים חשים שדווקא קל להם להיפתח יותר במרחב הפרטי והמוגן שלהם מאשר בקליניקה, ובשיחות טיפוליות הנערכות בטלפון אני מצליח לפעמים לשמוע בקול המטופל/לקוח דקויות שאולי הייתי מפספס אם הייתי נשען יותר על חוש הראייה.

טיפול משולב  

טיפול משולב הינו טיפול שמשלב בין מפגשים אינטרנטיים(או טלפוניים) לבין מפגשים בקליניקה הפיזית.

לטיפול משולב יש את היתרונות של כל העולמות ואם יש באפשרותכם להגיע מידיי תקופה לאחת מהקליניקות זה מומלץ. אך אל תתנו למצב האידאלי הזה לגרום לכם להרגיש שבטיפול שמתקיים רק בשיחות וידאו או בטלפון לא תוכלו להשיג את כל היעדים הרגשיים שלכם.